För femte året i rad har Vimla nu korats till Årets operatör. Foto: Pressbild/Vimla
För femte året i rad var det Vimla som kammade hem priset Årets operatör. Priset delas ut av Telekomnyheterna och baseras på Nordic Bench oberoende undersökning om kundlojaliteten på den svenska telekommarknaden.
Förra veckan stod det klart att Vimla för femte året i rad tog hem priset Årets operatör som delas ut av Telekomnyheterna. I tävlingen ställs samtliga operatörer mot varandra, så är det upp till kunderna att utse vinnaren.
Priset baseras på Nordic Bench undersökning om kundlojaliteten
Priset baseras på en oberoende marknadsundersökning av Nordic Bench, där man mäter kundernas benägenhet att rekommendera en operatör via rankingmåttet NPS (Net Promoter Score).
Vimla fick NPS-rankingen 40, medan tvåan Hallon landade på 34 och trean Halebop på 24. På fjärde och femte plats hittar vi Comviq och Telenor med 13 respektive 1 i NPS-ranking.
Ett ”verktyg” som alltid strävar efter att bli bättre
Erik Linde, Head of Vimla, är både hedrad och stolt över att de ännu ett år har tagit hem priset. Trots fem raka segrar är årets vinst absolut inte någon självklarhet.
Han konstaterar att de egentligen inte är mycket mer än ett verktyg som gör att kunderna kan koppla upp sig och använda alla de tjänster och funktioner som nätet kan erbjuda i dag. Han tillägger att gänget på Vimla hela tiden strävar efter att utvecklas och bli ett lite bättre verktyg.
Måste kunna uppfylla konsumenternas höga krav
Enligt Erik Linde ställer dagens konsumenter höga krav på sina operatörer, vilket han tycker är helt rätt. Det innebär nämligen att de måste se till att alltid ligga i framkant och utmana sig själva för att kunna erbjuda en tjänst som både är enkel, transparent och relevant.