kvinna på kundcenter svarar i växeltelefonTre Företags nya tjänster ska underlätta företagares telefonkontakt med sina kunder. Foto: chainarong06/Shutterstock.com

Lanseringar

Tre Företag satsar på att förenkla vardagen för företagare. Förutom att nylansera sin tidigare tjänst 3Växel släpper Tre två helt nya tjänster som ska möta företagens behov när det kommer till telefonkontakten med sina kunder, skriver Tre i ett pressmeddelande.

Tre Företag utökar sitt erbjudande av mobila växlar till sina företagskunder. Det gör de dels genom att nylansera sin tidigare tjänst 3Växel med mer flexibla lösningar, dels genom att komplettera detta med två helt nya tilläggstjänster.

– Det här är två tjänster som många av våra kunder efterfrågar och som breddar vårt växelerbjudande ytterligare, säger Matylda Lovenvall, som är Tres chef för företagsaffären.

3Växel blir mer flexibelt

3Växel är ett tillval till det röstabonnemang som Tre Företag erbjuder sina företagskunder. Det nylanserade 3Växel är ett paket med de grundläggande växelfunktionerna, till exempel ett lokalt fastnummer, välkomstmeddelande och en svarsgrupp åt företaget.

Företagen kan sedan välja till tilläggstjänster som passar verksamheten på just det egna företaget. På så sätt har tjänsten blivit mer flexibel och kan skräddarsys efter företagens specifika behov.

– Vårt mål är alltid att förenkla våra kunders vardag, att skaffa en växel är en relativt liten investering men som kan effektivisera arbetet och skapa bättre affärer, säger Matylda Lovenvall.

Återuppringningstjänst ökar företagets tillgänglighet

Nu släpper Tre två ytterligare tilläggstjänster till växeltjänsten, tillsammans med olika samarbetspartner. Den ena är TeleQ Återuppringning, som levereras av Aurora Innovation.

TeleQ Återuppringning innebär att kunder kan ange ett nummer och en tid att bli uppringda på för att slippa vänta i telefonkö. Sådana återuppringningssystem används ofta inom vården och förbättrar både kundupplevelsen och arbetsmiljön. 

Upsales CRM effektiviserar och kvalitetssäkrar kundservicen

Den andra nysläppta tjänsten, Upsales CRM, integrerar fler funktioner med 3Växel. Bland annat följer tjänsten upp samtalsaktiviteten, och visar rätt kundinformation direkt vid inkommande samtal baserat på telefonnumret. Tanken är att tjänsten ska effektivisera och kvalitetssäkra företagets säljprocess.

Upsales CRM är ett samarbete med ytterligare en partner till Tre, nämligen Upsales Nordic AB.