Intervjuer

Telness blogg har blivit utnämnd till en av de Bästa operatörsbloggarna 2020 av oss på Mobilabonnemang.se. På bloggen kan du bland annat läsa om tips och trix samt kundporträtt, och du får lära känna Telness på ett lekfullt och avslappnat sätt. Läs vidare och ta del av hela intervjun med Simon Temph, CMO på Telness. 

Hur känns det att Telness blogg har blivit utnämnd till en av Sveriges bästa operatörsbloggar 2020 av Mobilabonnemang.se?

Riktigt roligt! Det känns kul att vi blir uppmärksammade för det vi gör – det ger oss en extra morot till att fortsätta på samma spår och leverera som vi gör i dag  Det är trots allt väldigt roligt från vår sida.

Vilken är bakgrunden till att Telness Blogg lanserades?

Vi startade Telness blogg när vi själva var ett mindre bolag på marknaden, precis som de vi ville nå ut till och hjälpa. Därför kände vi att det vore riktigt roligt att börja dela med oss av vår egen resa och dokumentera våra milstolpar på vägen.

I dag är bloggen en mer mixad godispåse som även inkluderar kundporträtt och utbildande tips. Men när vi började var målet att dela med oss av den kunskap vi själva samlat på oss och visa hur vår tillväxtresa inte skiljde sig så mycket från våra kunders.

Vilket är det huvudsakliga syftet med Telness blogg? Vad vill ni att innehållet ska förmedla till era läsare?

Syftet med bloggen är att vi på ett lekfullt och avslappnat sätt ska kunna dela med oss om allt från medarbetarporträtt, kundporträtt, lära känna Telness, till tips och tricks för våra kunder.

Vi vill förmedla innehållsrikt material som utbildar våra läsare, men också material där läsaren får ta del av företaget, medarbetare och våra kunder – för att lära känna oss och kunna få en annan syn på telekombranschen.

Hur ser ambitionerna och visionerna ut för Telness blogg i framtiden?

Fortsätta i samma spår som vi gör i dag, men att vi ska producera ännu mer bloggartiklar för våra läsare. Självklart relevant material, inte bara producera för producerandets skull. Det kommer alltid finnas saker att skriva om!

Vad har ni för tips till andra som vill komma igång och skriva en lika bra företagsblogg som Telness blogg?

Att skriva en text kan ibland kännas som en hel vetenskap, men ställ inte för höga krav på dig själv. Ett blogginlägg ska vara roligt att skriva. Gå till dig själv när du funderar på innehåll: ”Vad hade jag velat läsa om?” En gyllene regel är att vänta i 24 timmar med att publicera så att du kan läsa inlägget igen. Ta på dig dina kritiska glasögon när du granskar din text, du kommer att bli förvånad och upptäcka saker som du skrev under gårdagen som inte alls känns logiskt när du granskar din text. Kör hårt!

Lovisa Biwall Sandberg
Lovisa Biwall Sandberg Telekomskribent lovisa.biwall.sandberg@mobilabonnemang.se