Oscar OttebornOscar Otteborn på Tre känner stolthet över sina medarbetare som bidragit till att Tre prisas för bästa kundbemötandet. Foto: Pressbild/Tre

Utmärkelser

Mobiloperatören Tre är det telekombolag som erbjuder bäst kundbemötande i butik, det visar Daymakers årliga undersökning. Tre har på senare år satsat mycket på att förbättra kundnöjdheten genom att erbjuda medarbetarna utbildningar och en rad andra verktyg att jobba med.

Varje år genomför Daymarker en undersökning för att ta reda på vilka butiker i Sverige som har bäst kundbemötande. Vinnare inom telekombranschen blev mobiloperatören Tre.

Operatören har de senaste året lagt stort fokus på just kundnöjdhet och bemötandet i fysiska butiker har varit en viktig del i det arbetet och bevisligen har det gett resultat.

– Det här är ett kvitto på att det vi gör får stor effekt och jag är otroligt stolt över alla våra medarbetare som med stort engagemang tar hand om alla våra kunder, säger Oscar Otteborn, chef för konsumentaffären på Tre, i ett pressmeddelande.

Tre gav inte bara det bästa bemötandet inom telekombranschen man var även det näst bästa företaget sett över alla branscher. Endast hemelektronikföretaget Euronics ansågs ha bättre kundbemötande än Tre.

Erbjudit utbildningar till medarbetarna

För att förbättra kundnöjdheten i butikerna har Tre erbjudit medarbetarna en rad olika utbildningar och tagit fram processer som ger de anställda fler verktyg för att kunna hjälpa kunderna på bästa sätt.

Dessutom har Tre tagit till sig av kundernas feedback och på så sätt fått förståelse för vad kunderna förväntat sig och vad Tre har kunnat göra bättre.

Tre har sett förbättringar i interna mätningar

Sedan Tre började arbeta mer med att förbättra kundnöjdheten har man gjort egna interna mätningar som visat på klara förbättringar. Att en extern undersökning från Daymarker visar på samma sak tycker Tre är jätteroligt. 

Oscar Otteborn menar att Tre har en enorm förmåga att skapa resultat på väldigt kort tid och att det inte hade varit möjligt om det inte vore för att medarbetarna var så pass dedikerade.