Pressbild på tres cco för konsumentmarknaden rune pedersen som håller blommor och diplom.I måndags fick Rune Pedersen, CCO för konsumentmarknaden på Tre, ta emot priset Årets mobilraket på Telekomgalan. Foto: Pressbild/Tre Sverige

Utmärkelser

I måndags gick Telekomgalan av stapeln i Stockholm, och det var Tre som utsågs till Årets mobilraket med motiveringen att de under 2021 har förbättrat NPS-resultatet (mått på kundnöjdheten) mest av alla operatörer. Även ur ett kommersiellt perspektiv gick det bra för Tre under 2021 då de klättrade upp från fjärde till tredje plats på konsumentmarknaden.

Priset Årets mobilraket delades ut under Telekomgalan i måndags, och i år var det Tre som tog hem segerbucklan. Motiveringen var att Tre förbättrade NPS-resultatet, vilket är ett mått på kundnöjdheten, mest av alla operatörer på marknaden under 2021. Priset delas ut av Telekomnyheterna och baseras på Nordic Bench oberoende undersökning.

Ökat kundnöjdheten under de senaste åren

Under de senaste åren har Tre förbättrat kundnöjdheten rejält. Det visar flertalet både interna och externa mätningar, som exempelvis Svenskt Kvalitetsindex som publicerades hösten 2021.

Att operatören nu även får priset Årets Mobilraket är ytterligare ett bevis på att de är bland de ledande inom kundnöjdhet. Men det har inte kommit gratis. Enligt Tre är det resultatet av ett omfattande förändringsarbete, där man tagit till flertalet åtgärder för att förbättra kundupplevelsen. Det gäller delar som support och tillgänglighet, upplevelsen av nät och tjänster och själva säljtillfället.

Tre ökade även på konsumentmarknaden under 2021

2021 var även ett bra år för Tre ur ett kommersiellt perspektiv. Operatören gick från en fjärde till en tredje plats på konsumentmarknaden, vilket enligt Tre ska ha mycket att göra med det nya abonnemanget 3Flexibel som de lanserade i början av 2021. Tres familjelösning 3Samla ska också ha varit en bidragande faktor till ökad försäljning och kundnöjdhet.

Fortsätter utvecklingen i takt med kundernas nya behov

Rune Pedersen, CCO för konsumentmarknaden på Tre Sverige, menar att priset tillhör alla medarbetare och även kunderna. 

Vi har jobbat hårt för att leverera det kunderna verkligen efterfrågar och har sedan vi startade för 19 år sedan varit en utmanare på telekommarknaden. Vi kommer att fortsätta att utveckla våra tjänster i takt med att våra kunders behov förändras, säger han i ett pressmeddelande.