Foto: Photos by D / Shutterstock.com

Lanseringar

Tele2 har beslutat sig för att anlita designbyrån Bas som samarbetspartner för att driva operatörens nya butikskoncept. Det nya konceptet kommer förutom ny design även innebära nya produkter och tjänster.

En omfattande upphandling har gjorts för att hitta rätt samarbetspartner. Man har ställt höga krav på nytänkande och digitalisering. Men även att samarbetspartnern ska ha förståelse för kundernas behov av uppkoppling.

Designbyrån ska hjälpa Tele2 i arbetet med nya butikskonceptet

Under våren har operatören Tele2 letat efter en samarbetspartner som ska hjälpa till att driva det nya butikskonceptet. Till slut föll valet på designbyrån Bas.

– Vi är väldigt glada och förväntansfulla inför samarbetet med våra nya kollegor på Bas. Personkemi, kreativ höjd och ett stort mod var viktigt för oss vid valet av retailpartner och där checkade Bas av på alla parametrar. Vi ser fram emot att tillsammans med dem få utveckla ett innovativt koncept för våra butiker, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2, i ett pressmeddelande.

Kunderna ska få en bättre butiksupplevelse

Det nya butikskonceptet kommer innebära flera saker. Bland annat ny design samt nya produkter och tjänster. Man kommer även uppdatera kundvarvet, vilket man tror ska leda till att kunderna får en förhöjd upplevelse när de besöker butiken.

Info! Kundvarvet är till för att locka konsumenterna att köpa mer. Det har att göra med hur du tar dig igenom butiken och vilka produkter du passerar på vägen. I matbutiker är det vanligt att placera mejeriprodukter längst in i butiken. Det är varor de flesta kunder köper men för att ta sig dit måste man passera många andra produkter.

Designbyråns lösningar är framtidssäkrade

Bas är en design- och varumärkesbyrå. Det man gör är att utveckla nya lösningar och koncept som baseras på en kombination av insikt, innovation och design. Dessa lösningar ska vara framtidssäkrade och ha ett tydligt kommersiellt fokus. 

– Tele2 har gett oss en fantastiskt spännande utmaning i att skapa morgondagens kundmöte! Vi upplevde direkt att hela organisationen andades det mod och den höga professionalism som krävs för att förändra en bransch, vilket verkligen känns inspirerande, säger Torbjörn Nordkvist, Client Director på Bas.

Exakt när samarbetet de två företagen emellan kan dra igång framgångar dock inte av pressmeddelandet.