Halebop lanserar klädkollektion tillsammans med New Black

Publicerad: 2020-07-24 ungdomar klädda i hoodies och t-shirts från The Phone Home Collection

The Phone Home Collection är Halebops och New Blacks gemensamma klädkollektion. Foto: Paul Edwards/Halebop

Från den 28 juli lanserar Halebop klädkollektionen The Phone Home Collection, tillsammans med sin nya samarbetspartner New Black. De båda aktörerna kommer att sälja utvalda delar av varandras produkter och ta fram fler erbjudanden senare i år.

Inom kort kommer du att kunna beställa hoodies, långärmade t-shirts eller filtar från Halebops hemsida. Operatören har nämligen tagit fram en klädkollektion tillsammans med livsstilsvarumärket New Black.

Förutom kläder och filtar finns även ett strandtennis-kit som ingår i kollektionen, som fått namnet The Phone Home Collection.

Första steget i ett långsiktigt samarbete

Samarbetet mellan New Black och Halebop inleddes under våren. Klädkollektionen är det första steget i ett långsiktigt gemensamt arbete med att ta fram extra bra erbjudanden till Halebops kunder.

Redan i år kommer man att ta fram fler erbjudanden Till exempel kommer ett begränsat antal produkter från Halebop att finnas till försäljning på New Blacks hemsida, och även i deras butik i Stockholm.

Halebop har de nöjdaste kunderna

Johanna Sahlman som är Head of Halebop berättar att operatören har haft Sveriges nöjdaste kunder under de senaste tio åren enligt SKI. Det verkar alltså som att Halebop har lyckats satsa på rätt saker för att nå kunderna.

– Tillsammans med New Black fortsätter vi att utmana oss själva för att ge våra kunder det lilla extra och vara schyssta på riktigt, säger hon i ett pressmeddelande.

New Blacks vd: Halebop delar vår tro på kommunikation

Även från New Blacks sida är man stolta över det nya samarbetet. Andreas Ramos Undén, som är vd för New Black och en av livsstilsvarumärkets grundare, menar att Halebop precis som dem fokuserar på kommunikation, community, kärlek och kultur som grundstenarna till allt.

– Halebop är ett av få företag som matchar vårt kreativa DNA och vår tro på kommunikation som en central del i att bygga långsiktig kultur.

Evelina Grenehed

Skribent

evelina.grenehed@mobilabonnemang.se
Hjälpte den här artikeln dig? JA NEJ

Vad är det du behöver hjälp med?

Ditt namn:

Din e-mailadress (om du vill ha svar):

Skicka