Att hitta det abonnemang som passar bäst är inte alltid helt lätt. Därför låter nu Comviq kunderna testa sig fram för att hitta det abonnemanget som passar bäst.
Comviq har i veckan lanserat abonnemanget Surfkollen som ska göra det enklare för personer att hitta rätt abonnemang. Surfkollen är tillgängligt för såväl nya som existerande kunder.
Comviq hjälper kunderna testa sig till rätt abonnemang
Surfandet blir en allt större del av vår vardag. Vi surfar i genomsnitt 3 timmar och 40 minuter om dagen och 76 procent av befolkningen använder internet dagligen. Men enligt en undersökning som Comviq genomfört, med över 1 000 personer, vet inte hälften hur mycket data de förbrukar i månaden. För att få hjälp att ta reda på detta och inte spendera mer pengar på ett abonnemang än man behöver har Comviq nu lanserat Surfkollen.
För 95 kronor i månaden får kunden fria samtal och sms, samt 40 GB att surfa för. I två månader får sedan abonnemanget nyttjas som vanligt och när testperioden närmar sig sitt slut kommer Comviq föreslå ett abonnemang som passar kundens surfvanor.
Gör ett fritt val eller välj Comviqs förslag
Comviqs abonnemangsförslag får kunden först när det återstår 15 dagar av testperioden. Då har man drygt två veckor på sig att bestämma sig för om man vill ta det abonnemang Comviq erbjuder eller själv göra ett aktivt val. Gör man inget aktivt val kommer man automatiskt flyttas över till det abonnemang Comviq föreslagit.
Få reflekterar över det ökade surfandet
Att Comviq tar fram detta erbjudande är ett tydligt tecken på att surfandet blivit en stor del av vår vardag. Men det är inget som oroa svenskarna. I undersökningen Comviq genomförde var det en övervägande majoritet, 65 procent, som inte ens reflekterade över sitt surfande. Ännu fler än så, hela 70 procent trodde att deras surfande skulle fortsätta öka i framtiden.
– Att vara konstant uppkopplad via sin smartphone sitter i ryggraden hos svenskarna idag. Frågan om hur mycket tid man lägger på surf verkar inte störa oss utan de flesta tycks värdesätta enkelheten med uppkoppling i mobilen, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef för Comviq.