Nu lanserar den nya operatören Chili även företagsabonnemang. Foto:Andrey_Popov/Shutterstock.com
Operatören Chili tog sig in på den svenska telekommarknaden för ungefär en månad sedan, och utökar redan sitt utbud med mobilabonnemang för företag. Syftet är att möta företagens allt större behov av digitala lösningar och bidra till en effektiv, mer tillgänglig verksamhet.
När operatören Chili tog sig an den svenska mobilmarknaden för en månad sedan inledde de starkt och erbjöd det billigaste mobilabonnemanget på marknaden med fri surf helt utan bindningstider. Ambitionen är att utgöra en motvikt till Sveriges dominerande mobiloperatörer och göra marknaden mer gynnsam för konsumenterna.
Nu utökar operatören sitt utbud och erbjuder även abonnemang för företag. Enligt Chili ska de lägga extra fokus på att lyfta småföretagen – en grupp som ofta hamnar i skuggan av företagsmarknadens större aktörer.
Vill bidra till digital utveckling
Med sina företagstjänster vill Chili bidra till fortsatt digital utveckling på arbetsplatserna. Förhoppningen är att företagskunderna ska öka både effektivitet och tillgänglighet. De första tre månaderna ingår till exempel Whereby – en tjänst för videomöten som ska göra det ännu lite lättare för företagen att kommunicera online.
Hans Carlsson, en av Chilis grundare menar att den rådande situationen i samhället nu ställer högre krav på smidiga och hållbara digitala lösningar.
– Behovet av data ökar när företagen ställer om till att bedriva sin verksamhet mer digitalt. Vår enkla företagsportfölj innehåller tre nivåer för att matcha de behov som finns hos småföretagen och de mest prisvärda alternativen med fri surf kostar bara 399 kronor mobilt och 449 kronor för bredband, säger han i ett pressmeddelande.
Abonnemang för mobil och bredband
Företagsabonnemangen gäller både mobilt och bredband. Mobilabonnemangen kan som sagt tecknas med fri surf, men även med 6 eller 25 GB surf. För bredband kan man förutom fri surf också välja 50 eller 100 GB surf.