Erbjuder Universal Telecom mobilabonnemang?

Universal Telecom går nu under samma varumärke som Bredband2 och erbjuder därför inga mobilabonnemang för nya kunder. Men om du redan har ett mobilabonnemang från Universal Telecom kan du ha det kvar, med samma priser och bindningstid som innan övergången till Bredband2.

Hitta ett bättre och billigare mobilabonnemang
Välj surf
0 GB+
2 GB 100 GB+

Hur bra var Universal Telecoms mobilabonnemang?

Universal Telecoms mobilabonnemang höll riktigt hög klass överlag och stod sig väl i konkurrensen på flera viktiga punkter. Du kunde välja mellan mobilabonnemang med fem olika surfnivåer, 3, 8, 20, 40 eller 100 GB surf. Det fanns med andra ord alternativ för de allra flesta. Universal Telecoms abonnemangspriser var varken bland de absolut lägsta eller högsta, utan låg någonstans i mitten.

Alla abonnemang kom med fria samtal och sms och tecknades dessutom utan bindningstid. Ytterligare ett stort plus med Universal Telecoms mobilabonnemang är att de använde Telenors mobilnät, som kan erbjuda bra hastigheter över i princip hela landet.

Hade Universal Telecom mobilabonnemang för olika målgrupper?

Nej, ett minus med Universal Telecoms mobilabonnemang var just att det inte fanns några särskilda priser för olika målgrupper, som exempelvis pensionärer, studenter eller barn. Många andra operatörer kan erbjuda särskilda abonnemang till åtminstone en eller två av dessa målgrupper.

De goda nyheterna är att vi har jämförelsesidor för alla de här målgrupperna:

Där kan du enkelt jämföra olika abonnemang och hitta det bästa och billigaste som passar dina förutsättningar!

Kunde man använda Universal Telecoms mobilabonnemang utomlands?

Ja, Universal Telecoms mobilabonnemang kunde, och kan av dig som redan har ett Universal-abonnemang, användas precis som vanligt inom hela EU/EES. Många andra operatörer begränsar surfmängden i utlandet, men hos Universal Telecom kunde du använda hela din surfpott. 

Kan jag kontakta Universal Telecoms kundtjänst om jag har frågor om mitt mobilabonnemang?

Universal Telecoms kundtjänst har flyttat med i övergången till Bredband2, så om du har frågor om ditt mobilabonnemang är det nu Bredband2:s kundtjänst du kan kontakta. Som tidigare Universal Telecom-kund kan även besöka Bredbands2:s ”verktygslåda”, där du hittar vanliga frågor och svar.