Om Wifogs mobilabonnemang

Wifog är den enda operatören som erbjuder gratis mobilabonnemang, där du i stället betalar genom att titta på reklam. Vill du slippa reklamtittandet kan du välja mellan ett antal betalabonnemang med olika surfnivåer. Nackdelen är att det inte finns något alternativ med mycket surf. Fördelen är att Wifog har slopat både bindnings- och uppsägningstider, vilket innebär att du enkelt kan anpassa ditt abonnemang efter nya behov och önskemål.

Wifog använder Tres mobilnät som är bra, bitvis mycket bra, i de södra och mellersta delarna av landet. I norra Sverige och ute på landsbygden finns det däremot vissa brister.

Fördelar

  • Gratis mobilabonnemang
  • Möjlighet att spara surfen
  • Flera surfalternativ att välja mellan

Nackdelar

  • Sämre täckning i norra Sverige
  • Ingen riktigt hög surfnivå
  • Mobilabonnemangen fungerar bara i Sverige

Omdömen om Wifog

PlattformBetygOmdömenUppdaterat
RECO
1.0
32022-06-17
Trustpilot
2.7
62022-06-17

Wifogs erbjudanden för specifika målgrupper

Wifog har inga erbjudanden för specifika målgrupper. Priserna gäller med andra ord för samtliga kunder, oavsett om du är under 18, student eller senior.

Wifogs täckning

Wifog använder Tres mobilnät som har bra täckning i södra och mellersta Sverige, medan det finns brister i landets norra delar och ute på landsbygden. Ta därför en noga titt på Wifogs täckningskarta innan du beställer ett mobilabonnemang. Det är alltid bra att ta det säkra före det osäkra.

Har Wifogs mobilabonnemang stöd för 5G?

Nej, Wifogs mobilabonnemang har i dagsläget inte stöd för 5G. Det finns inte heller någon information på hemsidan som tyder på att en lansering är på gång inom en snar framtid.

Mobilnät
Tre
2G
3G
4G
5G

Visa fler

Använda Wifogs mobilabonnemang utomlands

Du kan inte använda Wifogs mobilabonnemang på utlandsresan, utan de fungerar med andra ord bara i Sverige. Om du vill ringa samtal och skicka sms från Sverige till utlandet gäller en separat prisplan. Se till att kolla upp aktuella utlandspriser och villkor noggrant för att undvika obehagliga överraskningar när du får din faktura.

Wifogs kundtjänst

Wifogs kundtjänst är minst sagt begränsad. De erbjuder bara support via mejl och Facebook. Har du enklare ärenden finns en fråga & svar-sida. Många kan nog sakna support via telefon eller chatt, så på den här punkten finns absolut utrymme för förbättring.

E-post
Vardagar
Lördagar
Söndagar

Vanliga frågor om Wifogs mobilabonnemang

Vilket mobilnät använder Wifog?

Wifog använder Tres mobilnät.

Hur höga surfhastigheter erbjuder Wifog?

Wifog använder Tres mobilnät, där surfhastigheterna normalt ligger mellan 7 och 54 Mbit/s. 

Kan jag betala med autogiro hos Wifog?

Nej, det verkar inte som att du kan betala din månadskostnad via autogiro hos Wifog.

Kan jag dela med mig av insamlade poäng hos Wifog?

Wifog skriver ingenting på sin hemsida om ifall man kan dela poäng med en vän eller familjemedlem.

Kan jag flytta mitt nummer till Wifog?

Ja, du kan ta med ditt nuvarande nummer när du tecknar ett abonnemang hos Wifog. Först måste du dock skaffa simkort hos Wifog.

Hur kollar jag surfen hos Wifog?

Du ser hur mycket surf du har kvar när du loggar in på Mina Sidor via Wifogs hemsida eller via operatörens app.

Har man ångerrätt på mobilabonnemang hos Wifog?

Ja, du 14 dagars ångerrätt på köp hos Wifog om dessa är gjorda på distans eller utanför operatörens affärslokaler. För att utnyttja ångerrätten måste du meddela Wifog att du vill frånträda ditt köp inom 14 dagar från beställningsdagen.

Hur avslutar man ett abonnemang hos Wifog?

Eftersom Wifog har slopat både bindnings- och uppsägningstider ska det inte vara några större problem att avsluta ett abonnemang. Kolla med supporten för säkerhets skull.